Om højskolen

Mellem hav, fjord og skov
SeniorHøjskolen ligger i landsbyen Nørre Nissum, tæt ved Lemvig, i et meget smukt og kuperet landskab tæt ved Limfjorden, Vesterhavet og Klosterheden Plantage. Skolen ligger i en stor park med petanquebane og en lille sø. Der er gode rejseforbindelser med jernbane til Struer og ad landevejen. Der er bustransport fra og til Struer station ved hvert kursus.

Den 2. og 3. alder
Seniorhøjskolen er en folkehøjskole, der henvender sig til voksne og ældre mennesker, som stadig er aktive og nysgerrige. Højskolen er oprettet og bygget til sit formål i 1971 og har plads til 89 kursister. Skolen er ældre- og handicapvenlig - og for at være kursist på SeniorHøjskolen, skal man være selvhjulpen, hvilket betyder, at man er i stand til at hjælpe og klare sig selv. Højskolen kan ikke yde handicaphjælp
Alle værelser har eget bad og toilet, og alle, der ønsker det, kan få enkeltværelse. Enkeltværelserne ligger parvis med fælles indgang, men med hvert sit værelse og badeværelse. Skolen har 3 lejligheder i grundplan, hvor man har mulighed for at bo flere sammen til dobbeltværelsespris. Vi har egen svømmesal med 29 grader varmt vand.
Der er WiFi på selve skolen - samt på alle værelserne.

Køkkenet
Her anvendes gode råvarer, og vi prioriterer den sunde og nærende kost højt - samtidig med, at det gerne må se godt ud! Der er mulighed for vegetar-, diabetiker-, laktose- eller glutenfri kost. Højskolen er naturligvis røgfri.

Højskole er samvær, undervisning og fællesskab
Undervisningen foregår dels som foredrag, dels som valgfag eller tema med mulighed for fordybelse i en række forskellige områder som litteratur historie, musik, natur, religion, kreative fag, vandreture m.fl. samt en række ekskursioner ud i det smukke Vestjylland.

Skolekreds
For kr. 200,- kan du blive medlem af SeniorHøjskolens skolekreds. Dette medlemskab indebærer rabattilbud på forskellige kurser, 2-3 nyhedsbreve om året samt stemmeret, når der er valg til bestyrelsen.

Telefoner og mail
Skolens kontor: 97 89 10 11
Elevtelefon: 97 89 11 24 (ved måltider)
E-mail: kontor@seniorhoejskolen.dk
Web: www.seniorhoejskolen.dk

CVR 4821 3316

EAN 579 000 258 3803

Folkehøjskolernes charter om løn- og ansættelsesforhold

SeniorHøjskolen i Nørre Nissum er medunderskrivere på Folkehøjskolernes Forening i Danmarks charter. Chartret sikrer ligeværdighed mellem undervisning og samvær med kursisterne for lærerne, at kursisterne møder fast tilknyttede lærere hos os og, at vi bliver ved med at holde os attraktive som arbejdsplads.

Er du interesseret, kan charteret læses i sin fulde længde her

Seniorhøjskolen
Kontoret