SeniorHøjskolen er her!

SeniorHøjskolen er her - også efter covid-19

SeniorHøjskolen skal og vil overleve - det er bestyrelsens korte budskab til alle efter vores bestyrelsesmøde i slutningen af april.

Kontoret har kunnet mærke en helt enestående opbakning fra kursister og skolekredsmedlemmer gennem mails og telefonsamtaler, når man har ringet rundt vedrørende kursusaflysninger. Vi er meget taknemmelige for alle disse støttende tilkendegivelser, som gør et helt afgørende indtryk på os i bestyrelsen og fortæller os, hvilken forpligtelse vi har for at sikre SeniorHøjskolen som tilbud til seniorer også i fremtiden.
Derfor skal SeniorHøjskolen overleve.

Nedlukningen som følge af Corona-virus har gjort ondt på SeniorHøjskolen som den har på alle højskoler. Forskellige hjælpepakker har gjort, at vi har kunnet klare likviditet og heldigvis har kunnet beholde personalet. For at komme sikkert på ret køl skal vi ligesom mange, mange andre virksomheder i den kommende tid udvise rettidig omhu, der skal findes nye og mere effektive veje, for at sikre kommende kursister gode oplevelser.

Konstitueret forstander, Ivar Brændgaard, har i denne uge haft kontakt til personalet, og kan fortælle at man er gået i gang med at tænke kreativt ind i denne nye udfordring. Hele personalet står på spring for at komme i gang med det der er det væsentlige, at tage imod kursister og give dem oplivende og oplysende oplevelser i gode rammer, hvor både det praktiske og det kulinariske fungerer.
Derfor vil SeniorHøjskolen overleve.

Bestyrelsen vil bede alle, som læser dette, om at sprede et optimistisk budskab om, at SeniorHøjskolen gør sig klar til at fejre sit 50 års jubilæum i bedste velgående næste år som landets ældste seniorhøjskole. Personalet er i fuld gang med at lave en buket af spændende kurser til jer i 2021. Glæd jer til gensynet med højskolen i Nørre Nissum. Vi kan næsten ikke vente med at tage imod jer, så vi sammen oplever en myldrende SeniorHøjskole fuld af sang, smittende latter og dyb samtale.

De bedste hilsener til jer alle