Ofte stillede spørgsmål

MANGLER DU DIN BEKRÆFTELSE?

Hvis du ikke har modtaget ordrebekræftelsen i løbet af få dage efter tilmeldingen, kan det skyldes to ting.

• Den indtastede e-mail er forkert eller ordrebekræftelsen er endt i dit spamfilter

Få hjælp til at finde dit spamfilter - klik her

KURSUSSTART

Kurset starter onsdag kl. 14.00 med kaffe, introduktion og velkomst. Du er velkommen fra kl. 13.00, hvor værelserne er klar.

KURSUSAFSLUTNING

Tirsdag kl. 09.25 slutter kurset og bussen kører til Struer Station med ankomst senest 9.55.

OBS - vær opmærksom på, at andre tider kan gælde for Jule- og Nytårskurserne

TRANSPORT

Der er gode parkeringsmuligheder ved skolen, hvis du kommer i egen bil. Og så er der gode forbindelser med tog til Struer. SeniorHøjskolen sørger for bustransport fra og til Struer station ved hvert kursus, og tilmelding er ikke nødvendig.

KURSUSPRIS

Depositum på 500 kr./1.000 kr./2.000 kr. (alm. kurser/jul og nytår/rejsekurser) skal du betale straks efter tilmelding.
Depositum falder bort, hvis du senere melder afbud (se i øvrigt mere under Afbud).

Restbeløbet skal senest være betalt 1 måned inden kursusstart. Andre regler gælder på jule- og nytårskurserne samt rejsekurserne.

AFBUD

Ved afbud indtil 2 uger før kurset starter, refunderer vi hele kursusbeløbet, dog ikke depositum.
Ved afbud mindre end 2 uger før kurset starter, bortfalder hele kursusbeløbet.

Andre regler gælder på jule- og nytårskurserne samt rejsekurserne.

Du kan ikke tegne afbudsforsikring gennem os, men vi anbefaler, at du kontrollerer, om dit eget forsikringsselskab dækker eller tegne en afbestillingsforsikring hos f.eks. Europæiskie Rejseforsikring, Forsikringen skal være tegnet, inden kurset bestilles.

BEMÆRK - Manglende depositum og kursusbetaling er ikke gældende som afbud!
Skulle kurset mod forventning blive aflyst, får du besked senest 2 uger før kursusstart, og så refunderer vi naturligvis dine indbetalinger.

BETALINGSMULIGHEDER

Vi modtager kontant betaling, Dankort samt MobilePay.

CORONA-AFLYSNING

Hvis vi bliver nødsaget til at aflyse et kursus, refunderes det indbetalte beløb - hvis man selv aflyser, er det de gældende afbudsregler, der træder i kraft.

GLEMTE SAGER

Skulle I have glemt noget på værelset, så tøv ikke med at kontakte os på tlf. 97 89 10 11 eller kontor@seniorhoejskolen.dk. Vi gemmer alle glemte sager i 1 måned, hvorefter vi donerer dem til genbrug.

KONTORET

Skolens kontor har tlf. 97 89 10 11 og har åbent mandag - torsdag kl. 10.00-14.00 samt fredag kl 10.00-12.00.

KOST

Her anvendes gode råvarer, og vi prioriterer den sunde og nærende kost højt - samtidig med, at det gerne må se godt ud! Der tages hensyn til vegetar-og diabetikerkost, cøliaki og laktoseintolerance.

Vi anbefaler, at du kontakter køkkenet ved evt kostspørgsmål på tlf. 97 89 10 11 - vælg 'køkken'.

KUFFERT

Hvis du sender din kuffert anbefaler vi, at du bruger GLS. Vi kan desværre ikke længere anbefale PostNord, pga ustabil levering. Vælger du PostNord, vil det være en god ide at sende kufferten ugen før.

KURSIST - KAN JEG KOMME PÅ SENIORHØJSKOLEN?

JA, det kan du - hvis du er fyldt 18 år, er selvhjulpen (hvilket betyder, at du er i stand til at hjælpe og klare dig selv) og har lyst til at indgå i et højskolefællesskab :-)

LÆGE

Der er mulighed for lægekonsultationer i Lemvig. Lægevagten har telefon 70 11 31 31.

OMBOOKING AF KURSUS

Du kan ombooke et allerede bestilt kursus op til 2 uger før kursusstart (inden 1. nov når det gælder jule- og nytårskursus) - dette medfører et mindre administrationsgebyr på 250,- kr.

Det er ikke muligt at ombooke et rejsekursus.

POST/AVIS

Du er velkommen til at få omadresseret din post og/avis til SeniorHøjskolen. Giv os gerne besked inde på kontoret ved kursusstart. Vi har gratis eksemplarer af Jyllands-Posten til fri benyttelse.

SKOLEKREDS

Alle landets højskoler har en skolekreds, og vi er meget glade for vores!
Skolekredsen er med til at udvikle SeniorHøjskolen. Den har flertal i højskolens bestyrelse og er derfor en vigtig stemme i SeniorHøjskolens liv og virke. For 200 kroner pr. husstand kan man blive medlem af Skolekredsen. Medlemskabet giver rabat på udvalgte kurser. Skolekredsen mødes ofte på 14-dagskurset i april, der i 2023 ligger i perioden 19. april - 2. maj 2023. Her afholdes det årlige skolekredsmøde 27. april 2023, hvor medlemmer har stemmeret. På dette kursus får skolekredsmedlemmer en rabat på 700 kroner.

SVØMMEHAL

Vi har egen svømmehal med 29 grader varmt vand. Vil du benytte skolens svømmesal, så husk badetøj og gerne et ekstra håndklæde.

SYGDOM

Bliver du syg, mens du er på SeniorHøjskolen, anbefaler vi, at du tager hjem hurtigst muligt. Både, så vi kan begrænse evt. smitte på skolen - men også af hensyn til både dig og personale, da vi ikke har ledige hænder, der kan pleje dig under sygdom.

Af samme grund anbefaler vi, at du tegner en afbestillingsforsikring hos eget forsikringsselskab eller via Europæiske Rejseforsikring.

TELESLYNGE

Der er teleslynge i alle undervisningslokaler.

VASK

Det er muligt at låne vaskemaskine og tørretumbler for 25 kr. efter aftale med køkkenet.

VÆRELSER

Alle værelserne har eget toilet med bad, og alle, der ønsker det, kan få enkeltværelse.

Enkeltværelserne ligger parvis med fælles indgang, men med hvert sit værelse og badeværelse. Der er en tillægspris på enkeltværelserne på 600 kr.

Derudover har skolen flere lejligheder i grundplan, hvor det er muligt at bo på enkeltværelse med delt bad/toilet til dobbeltværelsespris. Man er 3 personer om delt bad/toilet.

Kommer I flere sammen på højskole og vil gerne dele bad/toilet? Så kan vi tilbyde jer plads i vores familiehuse. Er I tre eller fire sammen om et familiehus, kan I opnå en rabat på kursusprisen på kr. 300,- pr. person.

Værelserne er udstyret med sengetøj, 1 stort og et lille håndklæde. Man kan leje ekstra håndklæder på skolen.­ Alle værelser er røgfrie.

WI-FI

Der er Wi-Fi på alle værelserne.