Kunstnerophold

KOM PÅ KUNSTNEROPHOLD

Riv en uge ud af kalenderen for at få ro og inspiration til dit kunstneriske arbejde.
SeniorHøjskolen tilbyder kost, logi og vores faciliteter til fri afbenyttelse for aktive, udøvende kunstnere.

Vi håber, du får ro til fordybelse og inspiration til en ny vinkel på din kreative proces.

Vi håber, du udnytter vores fine faciliteter i de perioder, hvor de ikke bliver brugt.

Vi håber, at du inspirerer kursister og ansatte gennem dialog og giver os en vinkel, vi ikke havde regnet ud.

Tanken bag Kunstnerophold hos SeniorHøjskolen er, at kunstnere inden for vores 6 kategorier litteratur, natur, samfund, musik, kreativ og kunst kan få et kortere ophold på højskolen til gensidig inspiration. Du kan som kunstner bo og spise gratis i den periode, du aftaler med forstanderen; i udgangspunktet en uge. Du skal selv sørge for dine materialeudgifter.

Som modydelse ønsker vi, at du som kunstner åbner op for dine processer med fx åbent atelier eller værksted, hvor vores kursister på højskolen kan lade sig inspirere i deres pauser. Der kan også være tale om et foredrag, en koncert eller en morgensamling om dit arbejde, som du tilrettelægger for højskolens kursister under opholdet.

Kursisterne på SeniorHøjskolen bor her i 1 eller 2 uger, og det er vigtigt for os, at de kunstnere, der får et Kunstnerophold tager del i dét at være tilstede i det sociale på højskolen og deler deres tanker om det, de er fordybet i og brænder for.

Er du interesseret, så send os en kort ansøgning med en projektbeskrivelse.

SeniorHøjskolen skaber højskole for aktive seniorer 60+.
Ved for mange ansøgninger, vil vi prioritere kunstnere, der er fyldt 50 år.

Har du spørgsmål til faciliteter eller andet, kan du kontakte forstander Jesper Vinther på kontor@seniorhoejskolen.dk.

Seniorhøjskolen
Kontoret