Handelsbetingelser

1. Leveringsbetingelser

Du modtager som kursist undervisning, ekskursioner mv. jævnfør tidspunkterne i kursusprogrammet. SeniorHøjskolen forbeholder sig retten til ændringer i programmet. Eventuelle ændringer kan skyldes sygdom eller almindelige force majeure. SeniorHøjskolen forpligter sig til at finde ækvivalente aktiviteter som erstatning.

2. Tilmelding

Tilmelding foregår enten på SeniorHøjskolens hjemmeside (www.seniorhoejskolen.dk), ved at udfylde den trykte tilmeldingsformular eller ved telefonisk henvendelse. Når din tilmelding er bekræftet af SeniorHøjskolen, og depositum er betalt, er tilmeldingen bindende. Du modtager som kursist en skriftlig bekræftelse enten pr. post eller e-mail.

Ved for mange tilmeldte til et kursus tildeler SeniorHøjskolen pladserne efter tidspunktet for tilmelding. Tilmeldinger modtaget pr. post får alle tidspunktet kl. 10.00 den efterfølgende hverdag efter den er dateret afsendt.

Efter tilmelding modtager du en bekræftelse om deltagelse samt et praktisk brev på mail eller brev med informationer om kurset.

3. Betalingsvilkår

Priser og betalingsbetingelser er oplyst sammen med beskrivelsen af hvert enkelt kursus. Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK). Alle beløb er fritaget for moms, jf. momsregler for undervisning.

Det er muligt at betale med Dankort, Visa, Mobilepay og FI-kort.

Depositum DKK 500,- (DKK 1.000,- på jule- og nytårskurser samt DKK 2.000,- på rejsekurser) skal betales, for at tilmeldingen er gældende. Beløbet hæves ved tilmelding. Depositum tilfalder skolen ved afbud. Restbeløbet betales en måned før kurset. Du vil modtage en faktura med restbeløbet på mail.

Melder kursisten afbud:

• mere end 14 dage før kursusstart, udbetales hele beløbet fratrukket depositum.
  • mindre end 14 dage før kursusstart, udbetales 50% af hele beløbet.
  • ved afbud efter fredag kl 12 ugen før kurset starter, tilfalder hele beløbet SeniorHøjskolen
  • Andre afbudsbetingelser gælder rejsekurserne. Se disse på de individuelle rejsekurser.

Bemærk!

• Tilmeldingen er først gældende, når højskolen har bekræftet den, og når indmeldelsesgebyr/depositum er betalt.
  • Vi anbefaler altid en afbestillingsforsikring på alle vores kurser (kan ikke købes gennem højskolen)
  • Der opkræves ikke gebyrer ved onlinebetaling.
  • Hvis 2. rate ikke betales rettidigt, kontakter SeniorHøjskolen kursisten enten pr. e-mail eller telefonisk med påmindelse om betaling.

4. Aflysning af kurser

Vi forbeholder os retten til at aflyse kurser, såfremt der er for få tilmeldinger eller grundet sygdom. Du bliver som kursist kontaktet i tilfælde af aflysning. Du kan i tilfælde af aflysning få flyttet din tilmelding til et andet kursus med ledige pladser, eller få dine penge retur. Dette gælder både depositum og restbeløbet. Vi kan ikke garantere, at aflyste kurser oprettes på et senere tidspunkt.

Dette er undtaget Force Majeure.

5. Returnering

Den almindelige lov 14 dages fortrydelsesret på varer og tjenesteydelser, som er købt på internettet, er ikke gældende for højskolekurser. Hvis du fortryder din tilmelding, bliver den annulleret, og vores normale regler for tilbagebetaling træder i kraft.

6. Forbehold

SeniorHøjskolen tager forbehold for tryk-/tastefejl, for udsolgte kurser, for afvigelser fra det skrevne samt de viste billeder.

7. Reklamation

Klager over fejl/problemer ved indbetaling kan rettes til kontor@seniorhoejskolen.dk

Se vores privatlivs- og databeskyttelsespolitik på hjemmesiden (link)

Firmaoplysninger