Omtale - Kristian Tikjøb

Højskolelærer

Jeg har været ansat som højskolelærer på SeniorHøjskolen i to omgange. 1989-97 hvor højskolen dengang hed "Den jyske Pensionisthøjskole". Fra 1997-2009 var jeg lektor i billedkunst og kommunikationsansvarlig på Læreruddannelsen i Nørre Nissum. I 2009 vendte jeg tilbage som højskolelærer på SeniorHøjskolen.

Stik imod tidens politiske ønsker, har jeg været i livslang uddannelse, fordi jeg altid har fået et job, jeg ikke havde de kvalificerende papirer til. Så i de nye job, måtte jeg på skolebænken igen. Min vej er gået fra laborant over flere andre uddannelser til cand. pæd. i billedkunst.

Kunsthistorie, keramik, maling og grafik er mit undervisningsfelt på SeniorHøjskolen. Dertil kommer min interesse for lokalhistorie og natur, hvor det især er ornitologi og svampe der er omdrejningspunktet.

3 apr 2024
10 apr 2024