Velkommen

"Det vi blev færdige med er nye begyndelser, for alt liv er nyt under solen!"
Med citatet fra skolens sang byder vi velkommen til et ophold med indhold på SeniorHøjskolen i Nørre Nissum. Et højskoleophold er muligheden for selv at opleve og opdage og for at møde nye mennesker med samme interesser - eller måske helt andre. Vi forventer, at du kan klare dig selv, men er naturligvis altid parate til at give en hånd med.

Jeg er stolt over at byde velkommen til et højskoleophold på verdens ældste seniorhøjskole.

Der er både tradition og fornyelse i årets kursusudbud. Der er det kendte og det nye. Der er genkendelsens glæde. Der er nye og ukendte veje at gå, og der er forundringens øjeblikke – men uanset hvad, så er der altid vidunderlige Vestjylland i Bakkers og Bølgers Land i SeniorHøjskolens baghave.

I det forgangne år oplevede vi, at mange nye kursister fandt vej til SeniorHøjskolen. De havde aldrig været på højskole før i deres liv. Nu skulle det så være. Og sikken en fest, det blev: De fik nye venner, nye interessefællesskaber og skærpet deres appetit på livet.

Hver eneste dag er en ny, glad og oplevelsesrig dag på SeniorHøjskolen. Det er skønt at møde ind på højskolen, sige godmorgen til kolleger – og kursister og vide, at nu har vi igen en hel dag sammen med hinanden og i en levende vekselvirkning med alt det, som højskolelivet byder på. Her er der lys, luft og fællesskab til alle. Det kan vi kun blive klogere, sundere og gladere af.

SeniorHøjskolen ligger mellem hav, fjord og skov, og både indenfor og udenfor byder vi på masser af lys, luft og fællesskab, der giver ny ilt til hoved, hjerte og krop.

På SeniorHøjskolen er vi alle med til at lave højskole med hjemlighed, nærvær og højt til loftet. Alle medarbejderne på SeniorHøjskolen glæder sig til at byde jer indenfor.

Så sæt dig godt til rette i stolen med SeniorHøjskolens kursusudbud, skænk en god kop kaffe eller the - og nyn en lille melodi. Så kan du nok allerede mærke højskolens lyse og luftige stemning med fællesskab, faglighed og fordybelse til alle. Og bliver du i tvivl om noget - så ring bare til os!

Vi starter dagen med at synge fællessang, for som Grundtvig sagde: ”som godt begyndt er dagen godt fuldendt”. Det er aldrig for sent at tage på SeniorHøjskolen og tage del i fællessangen.

Bedste hilsner
Jesper Vinther - Højskoleforstander