28. august 2024 29 | 28.08 - 10.09.24 | 7.050 KR | 2 uger

“Lyset slår blink over Limfjordens vande” - 14 dage på højskole med valgfag, fællesskab og ekskursioner

Vi kan alle synge med på "Blæsten går frisk over Limfjordens vande", som jo nærmest
er blevet en nationalsang for alle, der bor i nærheden af Limfjorden fra Hals og til
Thyborøn. På dette kursus skal vi både ud at se Limfjordslandet og egnens flotte natur - og vi får også en række foredrag og fortællinger, som handler om mennesker, digtere og kunstnere, der har taget farve af Vestkyst og Vesterhav.

Der vil blive en række interessante temadage, hvor højskolens lærere vil dykke dybere ned i stoffet: Vi skal høre om "Kaj Munk" og besøge Vedersø kirke og præstegård. Vi skal lære om "Vestjylland i kunsten" - om malerne, menneskene og motiverne - og ud at se på billederne. Vi skal møde Kongernes Jelling og høre om dengang, "Da Danmark blev Danmark" og udviklede sig fra stammesamfund til statsmagt. Endelig skal vi også høre om "Strandinger langs Vestkysten" og besøge Flyvholm Redningsstation og Harboøre.

Der bydes ind til sensommer på SeniorHøjskolen, hvor du på en kølig dag kan tage din kaffe eller the og en medkursist med ind i højskolens nye Orangeri - og hvor der på en solskinsdag vil være lunt og godt med tid til en hyggelig og lysfyldt stund.

Du skal vælge 2 af valgfagene nedenfor - 1 fra hver gruppe - og på den måde skræddersy
dit helt eget højskoleophold. De ønskede valgfag oplyses ved tilmelding.

VALGFAG 1
100 år på hitlisten
v/Janni Kjeldager Østergaard
Storm over Europa