4. september 2024 29B | 04.09 - 10.09.24 | 5.450 KR | 1 uge

Skriv! Forfatterskole på højskolen

Vil du gerne prøve kræfter med at skrive? Skriver du allerede og vil gerne blive bedre? Måske har du altid kunnet lide at udtrykke dig sprogligt. Måske har du altid drømt om at skrive noget mere.

Så er dette kursus noget for dig! Her bliver du inspireret til at skrive mere - og mere bevidst. Det er ikke en forudsætning, at du har skrevet noget før. Så længe du har nysgerrighed og
gåpåmod over for det at skrive. Vi laver skriveøvelser, læser hinandens tekster, diskuterer litterære greb og genrer. Vi taler bl.a. om kreative processer, erindringen som motor, fortællertyper, sanser og billedsprog. Vi laver også en "art writing"-øvelse, hvor vi kombinerer ord og det visuelle. Underviser på kurset er Maja Lucas, som har udgivet seks skønlitterære bøger. Desuden får vi besøg af forfatter Gerd Laugesen, der arbejder meget utraditionelt med litteraturen, og af John Heilbrunn, der har skrevet erindringsbogen "Der bliver aldrig helt mørkt" om sit liv som blind.

Vi skal selvsagt også nyde højskolelivet med sang, samvær, foredrag og god mad. Vi tager på ekskursion til Toftum Bjerge og udforsker, hvordan Limfjordslandet kan give os inspiration til
at skrive.

EKSKURSION
• Limfjordslandet - Toftum Bjerge og Aa Mølle