20. november 2024 39 | 20.11 - 03.12.24 | 6.750 KR | 2 uger

“Længsel er saltet i Limfjordens vande” - 14 dage på højskole med valgfag, fællesskab og ekskursioner

Det er et smukt billede, at "længsel er saltet i Limfjordens vande". Man taler om "livets salt", "jordens salt" og om at få en "saltvandsindsprøjtning", når der sættes noget positivt i gang. Der er gode chancer for at få en saltvandsindsprøjtning lige der, hvor højskolelivet er i fokus.

På kurset fordyber vi os i den vestjyske natur og kultur med et væld af oplevelser og spændende tilbud. Der vil blive afholdt flere temadage - blandt andet om "Da folkeånden vågnede", hvor vi skal høre om de gudelige vækkelser i Vestjylland og på ekskursion til Flyvholm, Harboøre og Thyborøn. En anden temadag handler "Cellernes livretter", der har fokus på dét, vi spiser. Her skal vi også på ekskursion til Tuskær, der er et kulinarisk kunst- og kulturcenter, der findes bag det yderste dige syd for Fjaltring.

Kurset byder på hele 3 koncertoplevelser: Vestjysk Big Band spiller en række swingende bigbandklassikere, Gospel D'Light giver en julet gospelkoncert, og så skal vi til koncertforedrag med Kaaberbøl og Vinther, hvor vi skal synge med på de kendte sange fra den danske filmhistorie fra 1930 til i dag.

Mon ikke kurset slutter af med, at vi skal synge årets første julesange og smage på årets første julemad?

På kurset kan du vælge mellem en række helt forskellige og interessante valgfag. Du
skal vælge 2 af valgfagene til højre - 1 fra hver gruppe. De ønskede valgfag oplyses ved tilmeldingen.

De nye sange i Højskolesangbogen

Vel mødt.

KURSUSLEDER
Jesper Vinther